(Lakaran Kehidupan...ep.14) RealPost. Festival Seni Universiti Malaya 2011-Gema Nusantara KK5. -Kecundang Bergaya (nak jugakkkk... haha)

2:38 PM

 .
 .
lalalalalala, selamba jek kan, berbulan2 lepas entri PrePost Feseni UM-Gema Nusantara, barulah entri Realpost yg sgt2 dinanti neh dikeluarkan... muahaha... so, jom kita bace pahit manis perjuangan dancers2 Gema Nusantara yg sumenya jd gaban tau ni... huhu

Hurm, btw, taun ni sumenye buat keje last minit. Cr koreografer pun lambat, hingga banyak menda yg x sempat dibuat.. Ni sume sbb ura2 feseni 2011 dibatalkan.. plus, aku jd pengarah Feseni utk kolej 5, lg lah pening kepala... Tambah pulak koreografer kitorg mmg x amek port ttg kostum(almaklumlah, dua2nya lelaki gagah perkasa... ceh), so, sgt2 terharu bila sume dancers sanggup kuar hingga RM200 sorg utk beli kain, props, aksesori dan sebagainya..  Tu belum lg kerja2 jahit menjahit hingga 2-3 pagi... siap beli mesin jahit mini lg tuh... papehal, ni entri paling banyak pic... lalala layan je la ek..

ni la jejaka2 tarian asli 5th.. haha

ngan abg fariz n jabar
ni plak gadis2 melayu 5th... 

nilah hasil idea kitorg sendiri, entah la, match ke x ungu ngan merah ni. aku x ske kaler merah sbenarnya. kalo ikut aku nk royal blue ngan peach/orange... huhu
lagi...
intro pon dah kelaut... aityoooo~ cmne la nk menang kan???





OK, tarian kreatif lak...
 ni lak kostum tarian pelanduk "Lanjau"






gamble x, habis je perform, trus g kuar makan2 kt luar dgn kostum n mekap over tuh... haha sume org tgk kitorg... lalala,...
Kak syika n emon!!!

ni adalah senior n kengkawan kolej yg dtg memberi sokongan.. terharu gile!!!



ON STAGE " LANJAU"






sape la dorg ni... aiyooo... mekap cair da... over giler make up.. x sanggup aku nk tgk muka.. huhu


havoc gile,... walopun keputusan nan hado, tapi ttp bergaya... haha


omg, tarian ni mmg pancit... 

cite sebalik kain team GN 2011:

- Baju kurung perempuan siap seminggu sebelum pertandingan. (tempah kt kampung aku... huhu)
- Kain Samping Lelaki dibeli sehari sebelum pertandingan
- Butang baju melayu lelaki dibeli selepas sesi suaipentas (OMG!) dats mean, kurang beberapa jam nk pertandingan baru beli... huhu
- Seluar tarian kreatif aku yg jahit, tetiba bg mereka yg bersaiz kiut, mantap sgt lak muntut dorg. so bergegas aku mencari kedai jahit area UM utk buat yg lebih besau...
- Selempang perempuan pun aku hantar kedai jahit utk jahit tepi 1 day before hr pertandingan.
- Ada kostum tarian kreatif yg x sempat siap hingga kena bwk ke DTC masa sesi staging utk dijahit... hua2.
- Acara tarian asli hari ahad, satu lg yg hampeh van kolej yg dah ditempah dr awal2 xde pemandu... ni mmg vavi~ seb bek ada kak Ada (JTK kolej yg sanggup hantar)...
- Staging tarian asli mmg hampeh! down gila! serabut plus x nampak lantai. sume pening n blurrr.. Then, balik kolej kitorg run 2/3 kali kt tgh2 dewan makan kolej...
- Staging tarian kreatif better sket, tp dah terlambant sbb org yg jaga lighting pun br tau dia incharge, so lighting mmg x yah ckp pape la, hado~ aku x suke spotlight tu...
- Tema sesi latihan GN taun ni " Aku Bukan Penari "... haha aiyoooo, sume org bukan penari, tp kita try habis baik...
- Tarian asli, mase perform, bnyak yg tingtong ats stage. haha, aku xde tintong tp nyaris je, sbb lighting silau, pusing2 tetiba x nampak nk g mana... huhu... seb bek x berlanggar...
- Tarian kreatif mmg penat, durasi 13minit dr awal hngga akhir xde peluang keluar stage pun. berencak dr awal hingga akhir.. semput gile!
- Mase intro tarian kreatif bnyak gimik yg x jd... isk2... plus tong yg ditarik depan aku terbalik dan lampu2 pd tong tu berterabur,( dan2 je kena kt tempat aku..) apalagi, improvisasi la jawabnya, menari sambil kuis2 lampu2 n rumput2 tu ke luar stage... haha
- tarian kreatif taun ni bnyk bercakap masa atas stage... haha, OMG ni x sepatutnya berlaku ok.. ingat, jgn bercakap masa perform,,,... tp kitorg bercakap2... "weh, aku dah pancit"... haha
- xtau nape, taun ni tiap kali nk praktis time maghrib mesti badan2 aku timbul gatal2. mcm kena ulat bulu.. OMG, sape la yg dengki ngan aku ni.. tau la aku 'hebat' menari. kwang2.. tp siyes, bila nk g ppum je trus surut.. 3 hari cmtu... hurm...
- Abg fariz baik, (baik sgt ke??) dia penah marah masa praktis, tp time dia tgh panas aku xde... huhu.. ni disebabkan x bagi komitmen.. lalalalala
- Jabar, dia cpt nek angin sket... kes xleh bwk zapin suara siam tu mmg akan ingat smpai bila2 la... aku pun 1st time tau aku give up mase tu hingga aku sendiri pun tarik muka... xpenah2 mase menari aku tarik muka, coz aku akan cube buat, tp kalau dah xleh kena paksa gak... kena la buat hal sket... huhu seb bek ada Jojo, awek si jabar yg tenangkan keadaa... huhu..


oklah, taun ni mmg x menang pape pun... xmau ckp lebih2 ttg sape mng ke ape ke, tp kita kena terima je kan.. team kitorg pun bnyk kekurangan taun ni.. so, utk taun depan aku dah plan awal2 dah... harap menang la 5th taun depan... hurmmmmm~ tata

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook