(Satzim's Highlight...ep.10) Jom Daftar Perniagaan SSM. RM50 je!

11:42 PM

holla~ penat lepas entri membebel, kali ni nk share kegembiraan gua..
member2 gua kt fb n twidder da tau da kot.. tp since gua pun ada fans kt blog ni... so gua nk share lg..

(motif guna gua???? xde motif.)


ada satu petang hari tu, sepatutnya gua kena jumpa n diskus dgn gua punya sv(supervisor) thesis gua, tp gua gigihkan bg excuse sbb gua malas nk mengadap dia bnyak kali dlm seminggu. gua rimas! then, gua gatal2 nk jenjalan ke Midvalley... gua x set apa2 arah tuju dan objektif pun..

last2, gua tukar plan utk pegi ke KL sentral. gua rasa sudah tiba masa untuk gua daftar gua punya bisnes dgn SSM. utk yg belum tau, ofis SSM ada sebelah je dgn bangunan KL Sentral tu... setibanya gua di ofis SSM, pergh! ramai giler org wa cakap lu! gua dah panik. masa tu dah pukul 3ptg. gua pun bercadang utk amek borang daftar perniagaan dan nk chow isi kt bilik. next time dtg smula.

tapi, tetiba rasa alang2 merembeskan peluh, rembeskan sampai ke tetesan akhir! hahah so gua pun isi cepat2 dan part nama syarikat tu plg last gua isi... sebab? gua xde idea nk isi ape..
 then gua submit itu borg..

xlama lepas tu mamat kaunter tu panggil nama gua dan pow gua RM60 sbg wang jaminan biz utk 5 tahun! (murah gila kan =) sepatutnya RM50, tp rm10 lg tu caj proses borang...) then gua pun malas nk cr gaduh, tepek je duit atas kaunter tu..

 Menarik? KLIK PAGE Einqa Repliqa untuk koleksi lain lagi =)

tgu punya tgu, dekat sejam lbh la jgk, area pkul 515 dia panggil. dan TARAAAAAAAAAAAAAA... nah tgk aku punya lesen..



i dah dapat lesen perniagaan yg sah!!! huhu


tgk la nama kompeni tu.. aku tibai je..


" Satzim Creations Enterprise"

ape yg creations pun aku x tau la... haha yang penting masa nk isi borg tu, ada part brg apa yg nk dijual, aku list je brg ape yg aku jual, n brg yg aku x jual pun aku listkan je..hoho

so, bg korg yg rasa nk daftar, cepat! x silap aku smpai hujung tahun je, Disember 2012 ni la!! x lama da nk habis promotion RM50 ni... g SSM cpt! x yah bwk pape, melenggang je.. dgn IC jgn lupa bwk.. dgn duit skali ok... huhu

so, skang bleh berniaga dgn tenang sbb dah ada lesen....


pssst>> pelik eh aku guna gua2 atas td?? hahah lol

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook