(Glamorama...ep.10) Anti-KPOP Malaysia Adalah Ahli Agama? Must READ

11:15 PM

hai,
kembali bersua.. kali ni ada kontroversi sket ttg kejadian dua grup Kpop dr Korea iaitu Nuest dan Vixx di boo oleh segelintir masyarakat Malaysia amnya, atau kaum Melayu khasnya.. (buat anti kpop, bleh trus baca part penting kt bwh.. sape sggup tadah muka utk dibebel kan? haha)


kenapa aku ckp melayu, aku harap korg pun tau sebab ape kan... yez! aku pun melayu, abis ko nmpak aku cm org sweden ke kan? haha tapi itulah kenyataannya.. terkilan lah sgt bila some of the malays ni katanya or claim diri mereke bertamadun dan bagus... masalahnye ye ke?

pic ni dorg tweet after kena boo... 

ni tweet dorg, (mebi PA dorg, doesnt matter la kan). ni kalau artis malaysia ni, dah meroyan da kt twitter. 


what can i say, malaysian people especially malays la, selalu ckp besar, buatnya tak. cakap komen itu ini, kritik itu ini bila kena diri sendiri buat, lesap! yes, aku melayu la! dr td aku ckp, dan parents aku pun melayu~ why? bangsa sama tapi apa yg beza sesama melayu adalah adab dan kecukupan ajaran masing2.. for those yg backup kejadian pengebooan Kpop grup, korg sebenarnya amat berani! Daebak! hahah

sebab, korang dah tolong femeskan malaysia! thanx again! harus dipuji lah effort yg mcm ni, sebab kita mmg memerlukan rakyat yg senantiasa setia dan bersemangat untuk majukan negara... hahah, (aku hade??? x kot.. aku loser la.. plus fikiran aku kampung sangat!)

Ape yg terjadi mase ShoutAward 2012, dua group korea ni di boo dan ada yang cakap mereka dibaling brg2. tp x sure la ape yg dibaling.. sbb aku mls nk tgk video momen2 semangat anak muda kita yang ketika itu membara untuk membawa imej negara ke peringkat global.. yelah sbb aku ni x semantap dorg.. kahkah

geng2 melayu ni jgk, bila dlm grup yg x mengexpose diri mereka, pergh! kecoh! tapi bila dlm kelas/lecture/suh jwb soklan, kecut~.. (aku pun..)kt PLKN aku dulu, melayu2 ni time cina2/india jd ketua, bila diberi arahan, x dgr pun! buat dono je. konon hebat sgt la kan... dan of coz im sick with this kind of malays yg memalukan! tapi bila tiba masa dia diberi tugas, kecut jgk! FAIL x dpt jalankan tugas~

 Terbaca jugak ttg kejadian kt ShoutAward ni, mereka2 yg sokong tindakan boo tu ckp, "dorg boo atas dasar x sehaluan muzik" What the F*ck?!!! (eh tetibe emo plak... hahah) tp komen ni bangang la jugak... ko tau x performers tu dijemput, ko igt dia pun hadap sgt ke nk perform dpn muka kau? then, cube ko bayangkan, time korg punye band/rock  kesukaan tgh perform, then org len yg x suke muzik tu boo, ape perasaan korg? ape ko igt mase majlis anugerah sume org suke rock/indie la?? fucker la kalo ko x bengang kan.. same goes tu KPOP lovers... (aku mini kpop lovers je.. lol).... then jd berita hangat 'anti band XXX malaysia so disrecpectful'. pastu globally malaysia kena kecam... hurmmmm mentaliti kita hebat!

Skali lg aku ckp, aku bkn peminat Kpop tegar. Cume boleh la layan.. dan certain grup mmg mantap dan lagu dorg best. Aku nk sgt tgk org yang boo tu, dia praktis dan perform mcm grup korea tu buat.. nk tgk dia mampu ke x buat. sebab mcm yg aku ckp la, org2 cmni, dia mmg pandai ckp je... bile kena kt diri sendiri.. hazab la mereka tu..

so, mainpoint is RESPECT!


they have their own talent, dancing n watsoever la, and of coz malaysian artist or indie band, bunkface and etc have their own specialities too... jadi HORMAT la satu sama lain... jgn perasan bagus. These Nuest and Vixx ni dah diinvite dan semakin dikenali seluruh dunia, tapi bunkface??  bkn ke bagus kalau ambil peluang ni buat collaboration company utk marketing kt korea ke, blajar how they manage their grup in terms of marketing strategies n more.. ni tak, kita layan buruk kt dorg... dan sape malu? malaysia jgk.

trending kt twitter smalam... hahah

PART PENTING!

kita kena ingat, Nuest n Vixx ada fans yg lg ramai seluruh dunia, dan ape yg aku terbaca, some of them mmg x salahkan kpop fans, tapi ada yg melabelkan sape2 yg boo tu dtgnya dr 'religious people atau org agama la'... of coz dorg dah salah faham, dgn ape yg berlaku dulu bila Konsert Avril Lavigne nk dibawak masuk malaysia, ramai org agama x setuju,  this time dorg assume org agama yg boo kpop group ni... SEE? hebat kan disebabkan tindakan korg2 ni, org agama khasnya agama islam dah disalahanggap oleh masyarakat negara lain melakukan sesuatu yg kurang bijak dan x bertamadun! sape nk batulkan keadaan ni?? geng2 yg boo hari tu? jamin sume lesap la... hahah kita war warkan islam agama yg baik, beradab sopan, tp kita layan dorg dgn cmne?? tapi xpelik pun kan,  x kan religious people nk pegi majlis2 cm shoutaward tu... so, okay, sorry.. slh org... hahah

so, buat KPOP lovers, truskan je minat.. tp jgn over sgt.. minat2 jgk, tp jaga jgk adab korg tu... jgn nk buang kerakyatan bagai.. over sgt! hahah ni pun mengundang kejian jgk.  buat anti-kpop, kalau xsuke kpop pun, HORMAT orang lain yg suke kpop. Mamat2 yg konon x suke kpop ni, skali tadah dgn SNSD face to face, tetiba bleh jd fanatik!

dan macamana kalau Yuna tengah perform kat USA, then dia kena boo dan dibaling barang? ape perasaan korang marah ke x? dan of cos, saya suggest kpop fans yg di serata dunia, tlg lah baling telur dkt Yuna if dia perform luar negara. sbb skali skali kita amat memerlukan pengalaman seperti itu, dan barulah kita tahu menghargai org lain. LOL


Dats why, Hormat orang lain seperti korang nak orang lain hormat korang! okey? tu pun nk kena ajar ke???? kata melayu hebat!

psst: aku x racist ok. kalau melayu buat silap, maka harus tegur x kira bangsa sama atau ape.. kenapa aku highlight MELAYU je dlm entri ni, sbb aku yakin HANYA MELAYU yg 'mampu buat perkara cmni~ you know why~


You Might Also Like

2 comments

About Me

Like us on Facebook