(Kurasakan sekarang...ep.24) Dah semester akhir! Kelas Bahasa Korea =)

12:42 PM

Alahamdulillah.. tik tok tik tok masa, sekejap sgt masa berlalu, skang dah masuk semester akhir pengajian dah.. kalau xde halangan tamat pengajian bulan Jun 2013, then my graduation will be in Oct la.... KALAU xde halangan lahhhhh~ hopefully xde nk repeat2 dah.. alhamdulillah stakat ni dah kembali on track dan dah berada di jalan yang benar! hahah

Sebagai student final year, saya/kami diberi keutamaan utk daftar subjek awal sket dari junior2.. so hot seat utk subjek2 best mmg for sure la student final year yg rembat dulu.. then bila junior nk register, dah penuh.. kah3... aku dulu cmtu la kena... bengangg tol.. skang time aku diberi keutamaan utk daftar awal.. yeay!!!

so, dengan ghairah dan bangganya serta penuh publisitinya, aku ambik la kelas bahasa korea tahap 1. Gila korea kannn.. haha tapi niat aku mmg nak belajar bahasa asing supaya bleh letak kat resume nnt.. mane tau bleh mintak kerja kt Samsung ke, then dpt VIP ticket Golden Disk Awards ke kannnnn (hahah jauh nau angan2)... xde lah.. kalo nk blaja bahasa jepun mcm susah je, sbb aku tgk masa skolah dulu susah kot tulisan dia tu... bhs kora lebih mudah bagi aku sbb cara susun konsonan n vowels lebih kurang dgn cara rumi.. so, ok kot. KOT! haha tapi tetap neves yea tuan2 dan puan2 mase nk g kelas tu..

ni haaa wajah cikgu bahasa korea tu.. dia mmg org korea..


Tapi, dia bukan jenis huha huha yg kepoh n bnyk ckp, tapi dia baik n penyabar! dia ajar slow2 gile ok.. 1st lesson smalam kitorg just mengenal hurul vowels(vokal). Dalam 'han-geul' ada 21 hurul vokal! (rasa cm nk buat kelas bahasa korea plak.. nnt aku buat entri khas utk share ilmu ni ok) dan 19 huruk konsonan.. so dgn hafal sume ni, maka anda akan boleh baca tulisan hangeul.

ni sedikit note yg dia bagi.. next class dia akan bg buku trus utk bhs korea... yeay!!

Tapi aku tetap tintong time dia suh sebut bunyi vokal sorang2... neves! sbb ada bunyi yg lebih kurang cuma beza bentuk mulut either kena bukak besar atau bukak kecik.. haha

tapi best!



so harap2 dgn kelas ni nnt aku nk melancong ke korea senang la kot..(entah bila pun aku x tau laaaa... =) )

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook