(Refleksi Diri...ep.6) Ekspresikan ekspresi ekspress anda!

8:37 PM

muahaha~ kembali bersiaran lgsung, dr bilik aku yg bersih suci ini, menghapdet blog yg 2/3 bulan skali update... huhu... bnyk menda nk tulis, tp x larat la... penat  memanjang.. mood plak kejap rajin, kejap malas... lalalala


okla, cite entri kali ni 'Ekspresikan Ekpresi Ekpress Anda'... cam gempak je kan... mmg gempak pun... ok, disebalik tajuk entri ini, ingin saya suarakan, bhw semua org berhak utk mengekspresikan ekspresi masing2 x kira secara ekspress atau tidak.. haha

hurmmm, dok pehe ko? buak2 pehe doh le.~ =) ttg diri aku, aku jarang marah2 n show off aku ni tgh mrh.. even kalau aku ngah marah pun, aku bukan jenis tengking2 n hambur segala sumpah seranah depan2... aku bkn cmtu ok, jenis aku, aku akan diam, rilek dulu, walo pun dlm hati ni tgh mencarut2... tettttt... bila dah ada sasaran dan timing yg dikenalpasti selamat utk diluahkan, br aku kutuk blakang2 org yg buat aku sakit hati tadi.. haha boley??

korggg.... aku bkn la mulia hingga x penah ckp2 blakang. tp aku ckp2 blakang bkn saje2 nk kutuk propa bla bla bla.... bukan aku nk cite keburukan org, tp sbg tempat aku nk cite ape yg belaku kt aku.. (mintak kesian n simpati di atas nasib aku...=( ) huhu... hurm, tapi bila berlaku sesetengah perkara, yg boleh aku tetiba menengking (haaaa, maksudnya tgh saket la kan, bkn jenis nk menengking tp tetiba ter'burst' plak di kala itu, maknanya, apa yg mnyebabkannya berlaku tu btol2 dah mncabar kesabaran la..) TAPI.......

tu la org ckp, marah ni jgn sembarangan tol x. kalau x nnt malu je dibuatnye. tapi, adakala perasaan or ekspresi kita tu x dpt dikawal, so BEDEBOMMM!! je keluar~ so how???

haisyh~ kita perlu terima je la, kalo kita ni kena hambur ngan org, mebi dia ngah period ke, tension ke, kita betray dia ke kannnnnnnnnnnnnnn.... haha so sabau je la... yg kita ni pun, agak2 la.. kena la pehe ngan isu2 yg sensitif bg sesetengah org tu... ni, kau dah deal lek lok, then ko buat hal laen dr yg asal, mmg dapat la... hukhuk

ok, entri ni, aku meletakkan diri aku sbg org yg tgh bengang, dan org yg buat org len bengang. (blog aku, mst la aku cite ttg aku kan?) so, aku yg jenis bkn nk marah2 tinggi suara ni, kalau dah tetiba terekspresikan marah aku secara ekspress, sah2 la perkara tu mmg menyentapkan aku... aku xtau ko baca ke x blog aku... tp kalau 'ko' baca, yes! mmg aku maksudkan hal itu~ lalala

dah nama pun ekspress kan, mesti cepat sampai ke destinasinya. so, aku ni jgk bukan jenis nk marah n bengang lama2. (sgt x selesa kalau nk kena mengelak, walopun kwn aku kata, "apiz, ko dah besar, jgn gedik2 nk gaduh2 n x nk bertegur hingga mengelak dr jumpa walaupun sama _ _ _ _ _ 
<---( aku x leh isi ni, kalo x kantoi ngan org len.. haha)or wutsoever, then bila berjumpa buat2 x nampak... tu bukan aku...) Tapi, opkos aku bkn jenis nk mulakan sesuatu kalo org len x mulakan (nk2 plak kalo esemen n tutorial, mmg x la aku nk start slagi otai2 x start buat.. haha)

somehow, bkn aku nk ckp aku sentiasa betul, nope! tapi ko/kita kena pikir ape yg aku/kita dah buat hingga buat org len marah/sentap? benda tu betul2 kecewakan dia ke? hal tu menyusahkan dia ke? dah elok2 kita plan gini2, tetiba ko buat plan len, adakah itu 'menggembirakan' dan bg kau ianya simple dan kecil je? anyway, tu hak ko la kan nk pikir cmne... kalau ko ckp ianya tah pape, n dlm hati kau ckp 'eleh, yg kau nk mrh terlebih pesal, ape susah, buat je la gini...... bla bla bla, gedik je nk merajuk2 bagai... pompuan je yg merajuk ... bla bla bla"...Ok, aku terima la sbb tu hak kau kan nk ambil kisah ke tak hal tu. tp, jgn la pelik, satu hari nnt bila kita perlu bekerja sama tpi kita kurang dipercayai org len...

jadi, bak kata omputih, "what u do is what u get back". aku x berdendam ok! sikit pun x terniat nk dendam2 ngan org ni... haha tapi sedikit sebanyak for the future mesti la aku akan berhati2 kan...x kan la aku nk buat muka toya mintak maap (walopon aku kompiden bukan aku salah) mcm xde pape penah berlaku.. of kos, aku bleh let go je menda yg dah lepas, tp at the same time ko xyah la ulang perlakuan tu next time.. ok~ so, sama2 la improve diri kita... ok? so ape kata ko yg stat tegur aku... kalo ko tegur kali pertama aku akan malu2 lagi.. haha (nk bt cmne, dah btol blushing.. ) then kali kedua ketiga ok dah rasenya... huhu, sblm lupa, aku mintak maaf gak kalo teremo... (tapi bkn salah aku... haha)

motif entri ni, mmg khas untuk kao.. haha sbb honestly aku mmg x larat la nk gaduh2 ni, sbb aku rasa ini bukan diri aku yg sebenar.. aku suke bising2 huha huha, tp bila ada ko, 'owh ok, dia ada.. x leh over.. nnt dia mst kutuk aku..'

----------------------------------------------------
TARAAAA... KIUT X JAM NEY.. TERINGIN??? BERAPA RM??? KLIK GAMBAU ATAS UTK TGK MCM2 KALER N PILIHAN LAGI.. CE TENGOK~ CE TENGOK~

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook