(kurasakan sekarang...ep.12).. resah + sedikit kesal.~~~

8:55 PM

Hurm, aku x tau la ape nk jd... smakin hr makin give up rasanya. Dan smakin hari gak, aku terpaksa akui, yg jln sedang lalui ni bukan jln yg aku suka n minat. Wargh!!! Tensionnya! Apa guna kita blaja utk jd golongan yg gempak2, tp itu bukan dr diri kita? Jd lah kita ni jurutera, doktor, dan sebagainya yg yg org lain iktiraf sbg kerjaya professional, tp kalo bukan dr hati, ape maknanya?????

Entahla, aku makin give up ngan dynamic. Sbbnya hanya dynamic? “ko gila ke apis, hnya sbb dynamic ko kecewa mcm nk mati, hgg nk tkr kos???? Ko gila????”. Hurm. Aku x ckp pon nk tkr kos, Cuma aku x yakin bleh habiskan degree ini. Kesian bila tgk ada yg sangkut 3 tahun hanya kerana subjek dynamic ni. Tp tak tau la kt mane silap. Aku dpt rasa bila aku habis degree ni pon, aku x kerja di bidang ni.... coz ini bukan ape yg aku minat!
Korg tau kan, kerja beserta minat akan menghasilkan produk yg berkualiti. Aku bukannya jnis yg suka memerah otak la, selesaikan math probs, fiziknya. Xpenah abis sejak dr skul lg!

Yes, akan ada insan2 yg ckp, membazir je, ko ada degree engine, tp x nk kerja sbg engineer. Meh aku jwb kt ko “Elow ske ati la nk keje ape, da itu bukan minat aku. Ko nk jd engineer ke, ko nk jd dentist ke, geologist ke, itu ko punya hal la. Jgn nk pengaruh org.”. haisyh, benci tol bila org hanya pandai2 ckp, tp x pandai pikir. Tp bila kita ckp kt dia, mula la berdalih. Huhu lumrah dunia......

So skang, aku akan cuba utk habiskan degree ini. Dynamic ni, (bukanlah berdoa), aku x tau la bleh pass ke x? Kalo kena repeat smpai 3 tahun, maknanya drpd aku seksa diri mcm tu, baik aku tukar kos, tukar universiti! Argh!!! Tahlah. Tgu je la apa yg akan terjadi.
Tin tong>>> da nk final exam pon. Aku juz nk share, bidang ini bukan bidang dr hati aku. Tp aku kena cuba. Tp kalo dah x terdaya........? nk tak nk aku kena start smula.....

Tolonglah faham... isk2.
tolonglah....................................................

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook