(Lakaran kehidupan...ep.1)... Speaking BI, baik jika untuk memperelok, geli jika utk menunjuk.

9:32 PM



Seperti biasalah, pg tadi bersamaan hari Khamis, bersesak2 naik shuttle bas UM nk pergi lecture. Nk dijadikan cerita, bas yg aku naik pg td jenis cm bs rapidkl... mase dlm bas tu, aku terperasab ada la 2 org budak pompuan, yg tergedik2 berdua berdiri kt area tangga bas n masa yg sama sebelah aku.

Aku pun x tau la ape perasaan aku. Sorang bertudung, yg sorang lg x bertudung. Yg bertudung tu ala2 cam Yuna la. Then, dorg berdua ni speaking2 la antara dorang tu. Sbgai student UM, mmg x janggal pon bila budak melayu speaking2 ni, tp yg ‘meresahkan’ aku, stail dorg ni ckp2 pastu pandang2 org len. Ek eleh, ko igt aku x paham BI ke wei??? Haha,


Then, dorg ni budak law kot. Tgh sedap2 dorg nih speaking, tetiba minah yg pakai tudung tu tekan loceng sbub nk benti, tp x bunyi! Adoyai... lalu terjerit la dorang “ tak bunyi, loceng x bunyi!”... aku pon berpandangan sekejap ngan kawan aku. Then ku tekan la loceng yg sama yg budak tu tekan td, bunyi je! Cik akak oi, tekan loceng pun x bermaya ker?! Aduss... lepas dorg turun dr bas, aku Tanya kwn aku kt sblah, knapa td dorg x menjerit “please, the bell is not ringing” atau ape2 broken English yg lain....???? arg tidak!

Mungkinkah, mereka tidak sempat fikir n susun ayat? Hingga terkeluar jugak BM dorang... hurm, walau apapun, cuba speaking BI tu bagus, tp perlu kena caranya. Konklusi, kalo nk speaking, speaking dgn penuh berhikmah... jgn ada niat lain ok!

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook