(kurasakan sekarang… ep.5)… SEMESTA dulu dan sekarang…

10:55 PM




Sukan Tahun 2009


Sukan Tahun 2007




Musytari muncul juara








johan kawad kaki





kreatif...







Hurm, satu topic yang agak best. First of all, tahniah kepada warga semesta sebub dah dpt gelaran kluster skul. Bdw, mgkin ader isi2 kt bawah ni berbentuk kritikan, tapi, untuk berjaya n maju kehadapan, kita amat perlu mencerna komen2 dgn positif n bukan dgn
pujian melambung semata…

Hehe, suspens.. oklah. Sebagai ex student, mmg la bangga dgn skul lame aku ni yang dpt kluster da kan.. tapi, kalo di pikir, banyaknyer beza dulu n skarang.
Tak kira la dr segi pelajar ke, ibubapa ke, infrastructure ke, or guru2 tu sendiri. Mungkin yang ada skang ni adalah disebabkan gelaran kluster… hurm, ape yang beza dulu n skarang.

Ni satu hal la, taun ni, aku pergi sukan skolah. Cam biasa, aku nurdhiya, Rashid, n maser tu ada kak ara, kak aisya yang lepak2 ngan kitorang. Tapi dalam hati aku, sangat terkilan dengan sambutan taun ni… parent yang datang aku rasa bleh dikira dgn mulut je. Aku tak tau aper yang berlaku. Cara promosi ke yang salah? Atau aku ader dengar gak, pengetua mase tu, en. Hadi, nak sambut sederhana, sebab ekonomi gawat. Erm, oklah. Itu keputusan orang pro, so mmg tak bleh ckp pe la…

Yang buat aku meruntun hati ni, ke mana parents menghilang. Tak meriah langsung.
Acara sambutan sukan sekolah rendah aku (sk berchang) yang kat kampung, n
murid tak sampai 110 orang tu pon meriah ngan acara rakyat, n sebagainya, tapi skul
aku ni, yang student pandai2, parents nye yang kerja bagus, percentage xtvt
masyarakat, social is really out!. Ape kes ni??? Tak paham aku. Ke
bersama buat pintu gerbang...
sian aku tgk atlit2
umah sukan, juz berjuang untuk dapatpingat, naikkan mata umah, n disorak awek2
kt tepi padang. Tapi hampa, takde parents yang datang tgk kejayaan yg dikecapi.
Hurm… tak tau la…

Then, ni dr segi student la plak. Ttg hiasan rumah, tak tau nak cakap, moderate la. (jaga hati banyak pihak)… alasannyer= pentadbir tak benar kuar ngan cikgu cr kotak2 kat Bandar… anda tau tak, betapa bestnyer pengalaman cari kotak banyak2 utk buat hiasan rumah… pengalaman ni kita takkan ulang mase lain tau tak… ngan kawan2, kita g cup kotak, n kol cikgu suh dtg amik… sgt best bagi aku. Mcm aku dulu, cr kotak kat kedai belakang aktif raub, so, 2 kali punggah gune keta cikgu rahimy, n kitorang mmg enjoy dgn sume tu… alangkah kesian, adik2 kitorang skarang dah tak merasa sume tu… nasib la korang.

Ttg kawad dah satu lagi…. Bila budak dah manjer, ‘jantan’ macam mane pun seseorang tu, kalo dah kawad pun, alahai cam cik kiah lenggang, adoyai! Sakit mata nak tgk… senior2 ni tak bleh tegur ke anak buah dorang ni. Bab ni, aku teringat la zaman aku f3 dulu, si abg mamat, umah marikh mlm2 pun berlatih kawad kt tgh padang. Tulah bezanya, semakin manja dibelai budak skang, ha jalan kawad pun dah melenggang. Siap bleh garu2 kepala lagi.. pelik2… tak serius la. Sedeh aku…

Hurm apalah nasib korang ek… tapi, oklah, korang pun tak banyak kerja dah kan… tapi, korang mmg kurang la dpt merasa pengalaman cam student dulu2. mungkin student dulu2 bukan student kluster, tu sbub pikir mende remeh2 camni. Tapi bagi aku, utk lahirkan pelajar yang cemerlang, adalah pelajar yang seimbang, jasmani emosi rohani n intelek. Majulah akademik segempak maner pun, tapi kalo hal yang remeh mcm ni pun dah rebeh, hurm… ups no komen la… nnt aku di banned plak.. nway, komen2 ni utk budak semsta yang akan teraju semesta. Utk taun depan, buat lah gempak sket. Bajet sederhana tak bleh jd alasan xtvt tak meriah. Cuba lah bawak berbincang ngan parent, saper lagi yang nk sokong anak sendiri. Dalam stahun, bape kali sgt la semesta anjur xtvt ngan ibubapa. Student2 kluster, fikir la, org luar tgk tau aper yang kluster nyer semesta ni. Kalo event yang basic pun buat alakadar, hurm, ape agaknyer tanggapan org luar? Mane tau, perarakan citrawarna Malaysia akan ada smula di padang A semesta, walopun tanpa cikgu jabar, semua tu atas usaha student semesta… gut lark.. tgu pandangan saya ttg menda lain plak… hehe peace!

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook