(Ceciter Hobi...ep.2) Kreatif x Kira Masa~

1:11 AM

hoho
skang ni musim mid semester. mcm2 la yg dibusykan.. esemen, presentation, midsem test, lab dan sebagainya... since utk minggu ni test da dilalui dgn sedikit je jayanya... serta esemen yg kena submit minggu ni pon da siap print tinggal nk submit je... cume bersisa terkilan bilamana ada projek yg berhempas pulas disiapkan sampai larut malam, namun bila tiba ketika, diumum pd hari sepatutnya perlu dipersembahkan, maka terbatallah presentation projek ituh... hahaha gigih! huaaaa... penat tau.. stay up smpai 2-3pagi (propa je) tetiba xyah present lak... aigoooo

ok, tu mukadimahnye.,. oleh kerana sume menda yg melecehkan utk masa terdekat ni dah settle... sempena nk meraikan raya Aidiladha yg bakal menjelang x lama lg... hati kini berbunga riang sbb bleh buat menda2 yg x berkaitan study... sprt bisnes, online shopping, berangan2, dan membuat kerja2 kreatif yg semestinya xde kaitan dgn kos aku...

alkisahnya... diz year team tarian Gema Nusantara dah banyak junior2 yg beminat nk join, plus ada budak pusat kebudayaan, so tipis la utk aku join diz year... jadi, bagi menyelamatkan dan mengekalkan reputasi aku, terpksa menyusun strategi, dgn hajat utk buat comeback grup Boria Ghapla Jingga KK5 yg telah x beroperasi selama beberapa tahun Feseni UM berlangsung... so, bila tgh online2, merata la usha2 lagu... mcm2 lagu la nk guna utk tema boria..

Oleh kerana (bnyk tol guna oleh sbb/kerana) boria kt UM ni kreatif, sbb biasanya diselitkan lagu2 femes dlm boria, so aku pun gigih jgk la nk buat lagu yg kreatif2.. (akan terkreatifkah lagu itu???) so, antara lagu dan tema yg terpikir adalah :
- tema retro : lagu Roly Poly (KPOP) (ada minus one, tp x kena rangkap boria plak)
- tema moden : lagu Hot Shot Brown Eyed Girls (KPOP gak, tp minus one xde, sbb lagu ni baru released)
- tema moden tango : Lagu Objection Shakira (Xde minus one... so cancel)

so last2, oleh sebab terpikat dgn kostume samrah citrawarna malaysia 2011, so apekah katanya jika buat tema 'Arabia: 1001 Malam'.... Jeng3!




sempat gak la rembat kaler pensel Luna zaman abg aku kt maktab dulu dr anak sedara aku...

yg pelik, walopun dah lama x pegang pensel warna, rasa cm arkitek je... mcm Lee Min Ho dlm cite Personal Taste plak... haha (kelaut) ok, layan je la sesi kaler mengaler aku ni..  nk buat design bnyk2... sama cm design Hatta Dolmat kan.. hahaha

haaaaaa... so bermula la design2 kostum yg sesuai..

 
aku suke baju pompuan yg ni.. ok x?
nak tgk x?? klik lg...



 
baju laki ni mmg aku suke kaler cmni... 




skang lagu part arabic dah siap.. tunggu lagu yg aku tempah utk part boria biasa siap je.. hoho semangat kan? hope jd realiti la kan.. aku ni biasa awal2 smangat tp nnt lama2 malas plak...  ada idea x nk guna kombinasi kaler aper???

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook