(Refleksi Diri...ep.8) Ambil Yang Baik, Buang Yang Tak Elok.

1:07 AM

hype! dan salam sume~
ok, aku br dpt tau sumthing then menda tu walopun aku x diinvolvekan secara lgsung, xtau npe tetibe rasa tacink.. haha (tacink lagikk.. bosan tul..) la biau la.. ske ati aku la nk cite ape pun.. haha..

erm, actually, aku x tau nk letak tajuk ape entri ni, so, ni aku tulis merapu dulu, then kang ada idea, br la aku tulis tajuk kang.. ok... btw, FYI, aku skang study kos manufacturing engineering kt UM ni... x tau nape aku bleh berada kt sini.. kalau nk ikutkan, rumet aku skang (kwn ngan dia dr pasum lg) da bosan da dgr ape yg aku nk ckp ni... haha



" aku x tau cmne aku awal2 bleh terpilih masuk SBP(sek men sains tg abdullah raub)... next, aku x tau cmne aku bleh menyelit celah2 ramai org yg bijak pandai yg teringin sgt masuk PASUM, tp tah mcmane aku lepas masuk... aku pun pelik dgn pointer yg so-so pasum aku tu bleh plak menyelit skali lg ke fakulti kejuruteraan UM.... "

so skang aku xtau nape aku pilih kej pembuatan sedangkan im not interested to be an ENGINEER/ JURUTERA pon...

waaaa, tulah x planning awal2.. huhu so, kekdahnya, aku sgt berasa bersalah dgn cosmate2 aku... sori la, kalau setiap kali korg excited bincang2 ttg masa depan korg ttg nk jd engineer, sori, x masuk ngan otak gua la... hihi. xde la... dah x bernafsu ke arah tu, so bila kwn2 aku tanya, nnt nk kerja kt syarikat mane? so aku jwb cm men2 je la... =)  itu yg pertama. Tapi since aku dah ambik kos ni, nk x nk terpaksa la melayankan idea2 kejuruteraan, dan memupuk minat kejuruteraan kan.. mane tau nnt jd minat plak ke... hehe

keduanya, aku rasa bersalah jgk ngan cosmate2 aku, sbb balik2 muka aku yg nk mencopy kerja2 or esemen. mmg la aku nek segan asyik nk mintak copy kan, tp aku terpaksa buat2 x segan. siyesly, ada satu tahap, aku x antar esemen sbb aku segan sgt nk mintak copy dr kwn2 aku, sbb aku rasa aku dah bnyk mencopy.. takot nnt dorg chop aku asyik mintak copy je.. =( tp seb bek pass subjek tu.... haha subjek2 design bab2 kreativiti ni bleh la aku go on, tp bab kira2, fizik, extreme math ni, otak ni mmg mengada2 x nk berusaha... mianey~~

bukan ape, org ckp, "Career is different with Job"
so, even kalau aku ditakdirkan jd engineer satu hr nnt, aku x anggap ianya sbg karier sbnr aku.. kelaszz~ haha xde lah... kali ni x berjaya menyelit dah kot utk menjadi engineer. biarlah bg org yg betol2 nk jd engineer jdn engineer... =)

aku bajet lps degree (wah2, mcm dah nk grad sgt gayanya...) nk smbung master dlm design... kalo bleh kt Korea University... (berangan laaaaaa) haha... insyaallah... kalau ada rezeki...

so, kawan2 ku, harap pasni x kesah la aku nk copy korg nye esemen ok.. haha (ni bkn mintak kesian ni... ) sebabnya, bg aku, kalau dpt jd engineer, jdlah kan. x jd, insyaallah ada kelebihan di bidang laen.. hehe

kembali ke pangkal cite, bab tacink mula2 td... aku sbnrnya rasa kesian ngan seseorg ney, termasuk aku la. aku tau dia cool nk compare dgn aku. haha aku tau dia bijak nk compare ngan aku yg slalu copy org. dia jugak rajin study tapi aku plak??? aku tau dia sgt berkeyakinan tinggi dan konfiden compare ngan aku yg sumenye nk ikut kawan dlm sgala menda, of course aku jeles dgn segala sikap positif yg dia ada... tp yelah, dia pun mannusia dan dia juga x sempurna... tp aku bukanlah org yg selayaknya nk kondem dia.. so apa bleh buat? cubalah contohi dia dgn segala kebaikan dia...  ok... biarlah dia.. nk buat ape pun.. kalau dah ini takdirnya, cewah~ aku harap pasni xde bertembung pape dah... aku juz nk habiskan degree ni scepat mungkin~ aku nk chow dr sini!!!!!!!!!! nk tinggalkan sume scene2 awkward, spastic, annoying ini..

ya allah, 2 thn je lagi... sabar la. kalau ko pun x suke tgk muka aku.. tahan la utk sikit je mase lg... kalau ko grad dulu, untunglah... kawan2... naneun... mianhaeyo  (i am sorry)~~


p/s: cite ni imaginasi semata2... haha
ape2, aku tetap akan berusaha yg terbaik utk degree ini~ haisyh

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook