Saturday, June 5, 2010

(Kurasakan Sekarang...ep.14) Kisah Siasatan yg x brapa berjaya....

huarghhh.....
lame x hapdet...
sowi kengkawan bloggerz skalian... skang mase cuti ni bz berbuat kerja...
huhu

n to hans, sowi x slalu dpt brblogwalking ke blog anda... tp nnt bila keadaan da kembali spt sediakala, akan ku tebus sgala jasa2 anda n mereka yg slalu ke blog sy ini... wow!

wokeyh, skang tgh berasa terkilan ni... n nk mintak sket simpati dr anda yg sudi jengah ke mari...

alkisahnya... cam yg kita tau., bila start je cuti skul, berlembang2 majlis kenduri kawen... tp sblum tu aku nk intro lain sket....

aku ni.... habis je darjah 6, trus msuk skul berasrama yg terletak di daerah berlainan.... huhu habis 5 taun, trus smg study kt KL n sampai skang still kt KL....

so... aku xde kwn yg rapat kat kampung ni... OMG!!! so, masalah skang da timbul........

bile tibe je musim kenduri kendara, pergh, aku pon slalu kena marah ngan mak aku sbb liat nk g kenduri kawen org... hihi... kalo dulu mase skolah lg, ok la bleh dtg g mkn je... tp skang dah muda belia... xkan nk melenggang dtg mkn je kot... sah2 la kwn2 skolah rendah aku dulu ada, n dorg buat keja2 ..... huhu

so, terasa segan la kan... jd penyelesaiannya adalah dgn melakukan siasatan.... hehe g mane kedai kt kg aku ni, n tanya2 usha2 mkn lauk ape.... bile balik umah, mak aku tanya " Gi tempat org kawen x?"...
saya terus membalas...." tadi mkn gulai bla bla bla...."... haha

adoi...
malangnya......................................................................
penipuan sunat itu x pernah berjaya..... haha~
coz mak aku da usha dulu ngan org2 yg ade kt kenduri tu, samada nampak aku dtg ke tak... haha~

moral: x bek menipu org tua2... tp kalo darurat x pe kot... huhu~

1 comment:

tot tot kecik said...

salam..

haa tau pn..

tipu itu satu dosa yg kte anggap remeh..

Random Posts