(refleksi diri...ep.1) “orang “panas hati” kita”

9:35 PM

Tajuk entri kat atas kalo korg btul2 terer akan bw 2 ayat. Perhatikan betul2 pembuka dan penutup kata. Gabungkan pembuka dan penutup kata (1&3) dan (2&4).... apa hasilnya?
>orang panas hati
>panas hati kita tp bila tgk muka dak ni, x jd lak panas hati... haha

Haha propa je lebih kan? Hurm... xtau nk ckp mcmmana. Coz aku bukanlah jenis suka kutuk2 org dlm blog ni. Itu bukan aku. Tp aku juga punya reality hidup yg kadangkala indah tp kadangkala gundah. X leh blah.. point aku sbnarnya nk luah skit apa yg terpendam. Dlm hidup kita yg penuh pancaroba ini, adalah harus kita pelihara hubungan sesama insan. Perlu diingatkan, setiap entri bg label ini adalah “ satu peringatan dan nasihat kpd anda dan juga kpd aku sendiri”. Aku x nk nnt ada yg kata “ eleh, mcm la ko tu baik sgt, dan mcm2 lg la. Jd sblum aku ‘terkena’, baik aku mengaku dulu, aku merendah diri dulu.

Hurm, apa kaitan dgn ‘org panas hati dgn panas hati kita’? Pernah x korg terpikir mase korg panas hati, yg si pihak satu lagi tu mungkin jgk pernah panas hati dgn korg? Korg panas hati, then trus tunjukkan ‘kepanasan’ hati korg, tp krg ada pikir x si pihak lawan tu mase dia panas hati, dia ada tunjuk x dia punya panas hati ngan korg atau dia juz pendam je? Haha pandai2 la korg pahamkan ayat aku.

Aku slalu terpikir, “aku cuba utk jg hati org”, tp knape mereka sume tidak begitu???? Mengapa??? Mungkin ada jugak terlepas perlakuan aku yg ‘x menjga hati org’ tp, sblum ko ckp gitu, ko piker la ada x slama ni ko buat aku sakit ati, tp aku buat muka dunno je?
Bila berlaku sebarang perselisihanfaham, esp bila ‘mereka’ ada buat salah ngan aku, aku seboleh mungkin buat reaksi yg akan buat ‘mereka’ rasa x bersalah. Aku x suka bila org dah buat slh ngan aku, trus tarik muka. Aku bukan camtu! Paling tak pon aku akan buat muka x berperasaan. Haha lg terasa kan? Huhu x de la. Nway itulah aku....

Aku terfikir sms dr Aima:

“ko penah dgr x, org yg jnis sempoi2 o kdang2 nakal ke, ati dia senstif,..?n sbliknye,..? org 2 konon snstif sbnrnye x kesah pun pasl prasaan org len,..” – aima

Tp aku still kabur tentang msj luahan aima ni.... ada sebarang interpretasi dr anda?

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook