(lakaran kehidupan...ep.5) makan sopan beradab,

9:07 PM


erm, first of all post ni bukan nk ditujukan kpd sesapa la. tp bg anda yg terasa, anggaplah> "bukankah nasihat menasihati satu sama lain adalah amalan mulia?". knpa tajuk post ni 'makan sopan beradab'?... huhu

oklah, sebenarnya makan pon salah satu ibadah, cewah. tapi....
interpretasinya berubah bila kita makan sambil org lain rasa x selesa. motif? haha, str8 to da point>>>

ada setengah org bila makan, bunyinya masyaallah, berdecit-decit, penuh sound effect! nih yg buat og sekeliling rasa x selesa, kalo ko mkn sesam geng ko yg makan berbunyi bising tu x pe la gak. haha,

bukan apa, mcm aku, dlm famili aku mak aku mrh kalo sambil makan, makan mcm org kebulur n bunyinya 'pecap-pecap', x senonoh la! mak aku mrh sgt kalo mase tgh ramai2 makan, tp ada bunyi cenggitu, hilang selera tau. sgt memalukan!

"tapi kenapa????" tanya aku kepada ibuku.

> haiwan ape yg makannnya gelojoh n berbunyi lahap mase tgh makan?
-semestinya cik Bie yg berhidung mancung!

jd, sape yg makan bising tuh umpamanya macam........... > aku x ckp ok, otak korg yg interpret sndiri...

huhu:)gambar hiasan
p/s> makanlah dgn adat sopan, perhiasi diri adat ketimuran,

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook