(kuis2 memori lalu...ep.10) I luv u GURU!

4:57 PM

16 mei 2010!


istimewanya hari ini, hari yg istimewa tok sume insan yg bergelar guru. x semestinya guru akademik, guru tari, guru senamrobik, dan sume yg yg pernah berkongsi ilmu dgn insan lain.

huhu~ teringat la knangan dulu2, bila kita ckp ttg hr guru je, mcm2 xtvt yg diadakan.. utk aku yg x berbakat ni, dr zaman skolah rendah lg men taram je buat persembahan... tp yg paling aku ingat persembahan
mase hari guru di SEMESTA. mase tu aku form 4 x silap, x pon f5 la.. time tu tgh femes n demam ngan mawi af3. so, tarian mase tu adalah lagu Aduh Saliha. haa~ bayangka.... haha (zaman skola la...)

kalo time skola rendah dulu, penah la femes ngan set alatulis yg nk dibagi pd cikgu2. siap beli pen, wajib merah n biru, n mcm2 lg la, bungkus ngan plastik lutsinar berbunga2, lekat bunga n riben sket, then bg kt cikgu... haha excited gile. tp time skola menengah, aku pnah la berkongsi modal ngan bdk skul aku ni Azwa beli bekas potpouri (betul ke aku eja ni) utk org kawin, then kitorg sertakan ngan kad hr guru buatan sendiri.... wuwu~ itulah kenangan dulu, skang kt universiti ni, bukan la mustahil, tp hubungan student ngan guru x rapat da......

Jadi, buat sume insan bergelar guru,
Guru Tadika Berchang,
Guru SK Berchang,
Guru Sek Men Sains Tg Abdullah,u2,
Guru, JL2 PLKN Kem Hijrah,
Lecturer, tutor, lab asst, Pasum, Fac ngine , Uni Malaya,

Selamat Hari Guru.
Saya Sayang Kamu~

You Might Also Like

1 comments

About Me

Like us on Facebook