(lakaran kehidupan...ep.6) ragam ramadhan& aidilfitfri.

12:13 PM

KES-1

Hari sabtu seblum raya(ahad), aku di suruh mak aku tuk bukak kedai. Bukan aper, mase ni lah ramai org blik kampung singgah beli brg2. Dptlh income skit.. hehe aku pun bukak la kedai. Tp tgh hari tu, ada la 2 org mamat n sorg minah ni, benti n bli air kotak, n juga mknan ringan(jajan). Tgh aku kira2 bpe harga suma skali, sorg mamat ni lepak n duduk kt bangku dpn kedai aku smbil mkn2 jajan. Huh! Kalo x pose pon, jgn la mkn terang-terangan tunjuk kt org. Adoi!
KES-2

berlaku mase tgh melawat tanah perkuburan kg aku. Mase tuh nk bce tahlil utk arwah ayah aku n lain2 la, tiba2..... wah, grand! 2-3 org minah persis Dato’ Siti Nurhaliza lalu dpn kitorg (famili aku) tudung je yg persis dato’ CT... siap berkebaya ketat, n bertumit tinggi!! Cik akak, x masuk dlm tanah ke tumit tajam n tirus kasut tu? huhu ... Dato’ ct g kubur pon pkai tudung litup... tp, mgkin gak dorg lps smayang raya trus g kubur kot(x baek kn bersangka bruk).... hurm, tp gi smayang raya pon x pkai tudung ke?g Msjid kn kna tutup aurat? Mgkin dorg uzur, tgu abis smayang raya kt dlm keta, then trus gi kubur...(hurm aku bersangka baik ni).... tp, bila n blik, zupp! Dorg trus tggl tudung n selendang td....erk, dorg peraga tudung CT tu hanya kt kubur je ke????tulun jawab!

You Might Also Like

0 comments

About Me

Like us on Facebook